H Τέχνη του Μέλλοντος
H Τέχνη του Μέλλοντος
Από τον Geoffrey Hodson
Με λίγες εξαιρέσεις, οι σύγχρονοι καλλιτέχνες προσπαθούν πάρα πολύ, είναι υπερβολικά δραστήριοι διανοητικά και, για να το πούμε, έχουν μια έντονη επιθυμία να είναι καινούργιοι και πρωτότυποι. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην νέα ζωή, η οποία απελευθερώνεται, στο νέο επίπεδο συνείδησης, το οποίο προσεγγίζει το ανθρώπινο γένος, και φυσικά και τα δύο αυτά απαιτούν νέες μορφές αυτο-έκφρασης. Ωστόσο, αυτές οι μορφές θα αποκαλυφθούν καλύτερα μέσω φυσικών μεθόδων, μιας άνετης εξέλιξης και μιας φυσιολογικής ανάπτυξης.
Η τέχνη, μέσα στους αιώνες, είναι μια μελέτη, η οποία περιμένει τον κατάλληλο σπουδαστή. Αποκαλύπτει την σπειροειδή ανάβαση της δύναμης του ανθρώπου να εκδηλώσει την όμορφη, κυκλική ανάπτυξη της αντίληψης και της τεχνικής. Η αρχή έγινε στην παλιά Λεμουρία, όταν ήλθαν οι Αφροδιτιανοί και έδωσαν στον άνθρωπο το μαγικό δώρο του νου, που αναπτύχθηκε σε όλη την Ατλαντίδα και του οποίου τα λείψανα σήμερα βρίσκουμε στο Περού και αλλού. Άνθισε σε μογγολική, ινδική και περσική τέχνη, με την Αίγυπτο να αναπτύσσει σταδιακά μια δική της σχολή, για να γίνει αργότερα το πολιτιστικό κέντρο του κόσμου.
Στην συνέχεια, στην Ελλάδα, ήλθε η σταδιακή ανάπτυξη της ευρωπαϊκής τέχνης που διεγέρθηκε από τον Ορφέα - εκπληκτική και νέα, το θαύμα του κόσμου! Από εκεί απλώθηκε στους Ετρούσκους και άλλους μεσογειακούς πολιτισμούς, αν και στα ερείπια της Ατλαντίδας, στην Ιρλανδία και στον μακρινό Βορρά, διατηρήθηκαν ακόμη αρχαίοι τύποι. Μέχρι σήμερα, μέσα από διαδοχικές ιστορικές περιόδους, η τέχνη έχει αναπτυχθεί. Και τώρα επίκειται η γέννηση μιας νέας ομορφιάς, η εμφάνιση μιας τεχνικής, η οποία αργότερα θα αποδειχθεί τόσο εκπληκτική και νέα όπως και της Ελλάδας στα μάτια των Αιγυπτίων.
Ο δεσμός μεταξύ της ενόρασης και των συναισθημάτων είναι πολύ στενός. Η ελληνική τέχνη ξεπήδησε από την καρδιά. Η νέα τέχνη θα είναι ενορατική. Θα εκφράσει μια πολύ υψηλότερη αντίληψη για την αλήθεια, μια βαθύτερη γνώση του ύψιστου ως ομορφιά. Ωστόσο, αυτά τα δύο είναι σύμμαχοι, και οι μεγάλοι καλλιτέχνες της Ελλάδας θα ενσαρκωθούν - ακόμη και τώρα το κάνουν - για να εγκαινιάσουν την Αναγέννηση αυτής της εποχής, η οποία βρίσκεται σε κυκλική σχέση με την εποχή της Ελλάδας. Η νέα τέχνη θα είναι σίγουρα αποκρυφιστική, μυστικιστική, πνευματική. Οι νέοι καλλιτέχνες θα νιώθουν συνεχώς μια τάση προς το άμορφο. Θα προκύψει ένας νέος συμβολισμός, που θα περιλαμβάνει λιγότερα περιγράμματα ή σαφείς μορφές, και περισσότερο ιδεολογίες, συνδυασμούς χρωμάτων και τα παρόμοια.
Το σχέδιο περιλαμβάνει μια σταθερή έγχυση αποκρυφιστικών ιδεών στον νου των καλλιτεχνών, μια αφύπνιση ενός βαθύτερου μυστικισμού, μια πιο ορθολογική αντίληψη των μεταφυσικών αληθειών, έτσι ώστε η σταδιακή αφύπνιση της ανώτερης συνείδησης να μπορεί να βοηθηθεί στη φυσική της έκφραση με την απόκτηση της γνώσης του Σχεδίου. Αυτή είναι η πτυχή της τρίτης Ακτίνας του έργου των οπαδών της αρχαίας σοφίας - «η πολιτιστική της εκδήλωση που πρέπει να ακολουθήσει την πνευματική και φιλοσοφική της εκδήλωση». Εξ ου και η πρόταση ότι όσοι γνωρίζουν, όσοι συνδέονται με τους δασκάλους, πρέπει να αναζητήσουν τους πολιτιστικούς ηγέτες της εποχής.
Ο εσωτερισμός μπαίνει σε μια νέα φάση. Τα βασικά παραμένουν αμετάβλητα όπως πάντα, ωστόσο η έκφραση θα είναι νέα. η ομορφιά θα έλθει όλο και πιο κοντά στην παράδοση. Η αρχαία σοφία πρέπει να εκφραστεί με όρους τέχνης. Παράλληλα θα υπάρξουν επιστημονικές εξελίξεις και μια σταδιακή παροχή βαθύτερης γνώσης σχετικά με την συγκρότηση της ύλης και του ανθρώπου στον κόσμο. Η οργάνωση θα γίνει λιγότερο σημαντική μπροστά σε μια σταθερή διάδοση της αρχαίας σοφίας σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης προσπάθειας. Πολλές ομάδες θα εμφανιστούν σταδιακά σε αυτούς τους τομείς: πολιτικοί, εσωτερικοί επιστήμονες, πνευματικοί δάσκαλοι, καλλιτέχνες, κοινωνιολόγοι θα διαποτιστούν με απόκρυφη γνώση που θα εφαρμόσουν στους δικούς τους ειδικούς τομείς. Αυτό θα οδηγήσει σε μια πολύ ευρύτερη διάδοση της κρυμμένης αλήθειας.
Αλλά η ομορφιά είναι το μέρος μας, η τέχνη, ο τομέας μας. Για όλους τους άλλους τομείς απαιτούν για την επιτυχία τους την γνώση και την έκφραση του κάλλους. Γιατί άγονη είναι πράγματι ακόμη και η μεγαλύτερη έκφραση της αλήθειας, αν δεν είναι όμορφη και εναρμόνια. Η τέχνη ως έκφραση της 4ης Ακτίνας είναι το κέντρο· η τέχνη συνδυάζει και συνδέει όλα τα άλλα πεδία, καθώς το τέσσερα είναι ο κεντρικός αριθμός της επτάδας.
Ο κόσμος των ντέβα, ο Οίκος της ομορφιάς του Εαυτού, μπορεί καλύτερα να εκδηλωθεί στον άνθρωπο μέσω της τέχνης. Πώς μπορεί να είναι διαφορετικά; Γιατί στις λαμπερές, τις ακτινοβόλες μορφές τους, στην ζωή τους, τις λαμπρές πράξεις υπηρεσίας προς το Ύψιστο, η ομορφιά λάμπει πάντα. Η γνώση τους πρέπει να δοθεί στον κόσμο, και αυτό είναι εν μέρει το έργο του καλλιτέχνη. Η Ελλάδα τους γνώριζε. Η Αίγυπτος τους γνώριζε. Η Περσία και η Ινδία το ίδιο. Η Ρώμη τους ονειρεύτηκε, αλλά ξέχασε το όνειρό της. Και σήμερα στέκονται για άλλη μια φορά στο κατώφλι της ανθρώπινης ζωής, έτοιμοι να συναντήσουν και να φωτίσουν τους ανθρώπους, τους αγγελιοφόρους της ομορφιάς και της αλήθειας, που είναι λαμπρές ενσωματώσεις της ομορφιάς του Εαυτού.
Μέσω της καλλιτεχνικής ανάπτυξης μια άλλη πλευρά στην αδαμάντινης αλήθειας, που είναι η αρχαία σοφία, θα φτάσει στον κόσμο, όχι ως φιλοσοφία, θρησκεία ή απόκρυφη γνώση, αλλά ως ζωή στην ομορφιά που ζει τον αποκρυφισμό - στην εσωτερική φλόγα της αλήθειας. Αυτή η νέα ζωή θα εκδηλώσει άμεσα την εσωτερική έμπνευση των ανθρώπων, μέσω μυστικιστικής φώτισης μάλλον παρά μέσω διδασκαλίας, διαλέξεων ή βιβλίων. Αυτή η φώτιση απαιτεί ωστόσο ένα υπόβαθρο εκπαιδευμένης εγκεφαλικής συνείδησης σχετικά με τη γνώση της αρχαίας σοφίας. Αυτό το υπόβαθρο είναι, εν μέρει, το έργο του αληθινού εσωτερισμού.
Μην αμφιβάλλετε για το αποτέλεσμα. Η δύναμη πίσω από τη νέα γέννηση είναι ακαταμάχητη. Το παρόν σκοτάδι θα διαλυθεί πριν από τη νέα ζωή, η οποία σύντομα θα εκτοξευθεί σαν μια ισχυρή παλίρροια πάνω στον Δυτικό κόσμο. Και στην Αμερική, σε μεγάλο βαθμό, η νέα γέννηση θα συμβεί.